Ingatlanértékesítés okosan: a home staging

Az egyre erősödő ingatlanpiaci vásárlási kedv nemcsak a négyzetméterárakat növelte meg jelentősen, hanem a piaci versenyhelyzetet is kiélezte. Részint a kínálat sokrétűsége, részint a rengeteg hirdetés miatt egyre több befektetett energiát kíván tőlünk, hogy ingatlanunk kiemelkedjen az átlagból. Sokan szeretnének értékesíteni örökségből származó avítt, megkopott otthont, vagy szebb napokat látott, felújításról álmodozó családi fészket. Ráadásul az eladó és a vevő között bizonyos tekintetben állandó érdekellentét feszül: az eladó a lehető leggyorsabban, a lehető legmagasabb áron szeretne megválni a tulajdonától, míg a vevő minél alacsonyabb árat szeretne elérni.

A mindent elsöprő első pillantás

Hasznos tipp, hogy ingatlanértékesítés előtt végezzünk alapos nagytakarítást, tegyük átláthatóvá a tereket és ha időnk engedi, fessünk vagy festessünk mindent egységesen világos színűre. Kiváló választás lehet a törtfehér, vagy más tértágító hatású árnyalat. Ez alapvetően nem jár jelentős költséggel, ugyanakkor időigényes feladat. Eladás esetén pedig gyakran az idő az, aminek híján vagyunk. Az sem ritka, hogy a tulajdonos nem ismeri fel a gyakorlati hasznát ezeknek a változtatásoknak, hiába van mérhető marketingértéke.

Egy eladásra fel nem készített otthonban gyakran zsúfolt, rendezetlen az összhatás- hiszen élünk benne.
Ez a kaotikus kép ugyanakkor nagyon előnytelenül hat az értékesítési folyamatra. 

Olyan képi világot kell teremtenünk otthonunk meghirdetésekor, amelyhez a potenciális vásárló kapcsolódni tud. Ami az ingatlan jellegétől, elhelyezkedésétől, árkategóriájától függően nagyvárosi eleganciát, vidékies bájt vagy meghitt otthonosságot áraszt, s melyben a leendő vevő el tudja képzelni magát és családját. Ami hívogatja, csalogatja, rabul ejti már az online hirdetés megtekintésekor is.

Home staging, az aduász

A home staging egy viszonylag új ingatlankiadási- értékesítési szolgáltatás, melynek komplexitásában rejlik az ereje. Ismerős lehet azoknak, akik szívesen szereznek inspirációt angolszász lakásátalakító reality-kből, vagy gyakran tájékozódnak vezető lakberendezési magazinokból.

A home staging valójában egy többlépcsős értékesítési folyamat, melynek első eleme a home staging specialistával történő egyeztetés. Ennek során vagy egy üres lakás esik át a célcsoport ízlésének megfelelő átalakításon, vagy egy berendezett- gyakran lakott- otthont gondol újra a szakember úgy, hogy jól érvényesüljenek a leglátványosabb, legpraktikusabb vagy legötletesebb elemek. A megrendelő igénye szerint a falak mozgatásától, a textíliák kiválasztásán keresztül a grandiózus szelektáláson át vezethet az út a valós Pinterest- hatásig.

A home staging specialista a megbízó igényeinek megfelelően néha falakat mozgat, felújít és újraburkoltat,
 máskor pedig „csak” új textilekkel teremt harmóniát. A cél az unikális és mégis egyetemes design.

A szolgáltatás itt még nem ér véget. A megbízó szükségleteinek megfelelően kiegészülhet profi fotós megbízásával, hirdetés írással- kezeléssel, egyedi honlap létrehozásával és számos egyéb részszolgáltatással.

Megéri?

A válasz egyértelműen igen! Kutatások bizonyítják, hogy az eladásra felkészített lakások mintegy 70% -kal gyorsabban kelnek el, mint az átlagos módon meghirdetett ingatlanok. Még ennél is fontosabb, hogy az áruk jellemzően 10-15 %-kal magasabb, mint az azonos tulajdonságokkal bíró házaknak, ehhez viszont csupán a tervezett eladási ár 1-3%-ának megfelelő összeg befektetése szükséges. Ezek tények. A számok nem hazudnak.

A home staging-hez szükséges befektetés jellemzően a lakás tervezett eladási árának 1-3%-a,
míg a várható értéknövekedés mintegy 10-15%. Kis ráfordítással nagy haszon.

Hogyan válasszunk szakembert?

Ne dőljünk be a self made man szakembereknek és óvakodjunk a kóklerektől! Attól nem lesz valaki szakértő, hogy sokat szörfölt a neten. Mint minden más esetben, itt is ragaszkodjunk referenciákhoz, számlaképességhez, részletes tervhez és szerződéshez. A látvány mindent visz. A minőség az extra hab a tortán. Bízzuk profira!

2020. március 19.

3 terasztipp tavaszra

Beköszöntött végre a tavasz. Ennek ellenére most nem árt, ha minél többen otthon maradunk szeretteinkkel – így ha olyan szerencsések vagyunk, hogy van kertünk/teraszunk, itt az ideje,...

2020. március 09.

Style & Draw – még tudsz jelentkezni

Hallottál már Style & Draw pályázatunkról? Idén is kiírtuk azt a pályázatot, amelynek két stratégiai fókusza az előre mutató, innovatív otthonok és az “élvezem a házam”...

2020. március 05.

OtthoNNeked a Construmán

Az OTTHONNEKED összefogás egyik legfontosabb eseménye a Construma Nemzetközi építőipari szakkiállítás, amely idén április 1-5. között kerül megrendezésre a Hungexpo területén....