Hálószobatitkok – 5 tipp a stílusos alváshoz

Ideális esetben életünk harmadát ebben a helyiségben töltjük – az idő nagy részében azonban semmit nem látunk belőle, mégsem mindegy, hogyan rendezzük be. 

A hálószoba különleges helyiség, amelynek megtervezésére mindenképp oda kell figyelnünk, hogy jól érezzük magunkat a szobában, és egészséges, pihentető alvásunk legyen.

Nézzük meg öt pontban, mire kell odafigyelnünk.

5. Az ideális ágy

Kezdjük a legfontosabbal – a megfelelő méretű, strapabíró ágy és a tökéletes matrac elengedhetetlen. Ne sajnáljuk rá a pénzt; ha nem megfelelő matracon alszunk, könnyen egészségügyi problémáink alakulhatnak ki.

Használjunk emellett természetes anyagból készült, semleges színű ágyneműhuzatot (a fehér mindig remek választás) és megfelelő tartással bíró párnát.

4. Nyugalom a szemnek

A hálóbaszoba legyen a béke szigete. Lehet, hogy lakásunk élénk színekben pompázik, de a hálóba egy megnyugtató színpalettát válasszunk, amely kellemes a szemünknek – kerüljük az élénk színeket (főképp a piros vadabb árnyalatait), mert ezek pezsdítő hatással vannak ránk, ami alvás előtt nem túl célszerű. 

Ez nem jelenti persze azt, hogy unalmas hálót kell kialakítanunk, hiszen számos szín közül választhatunk: gondoljunk csak a fehérre, szürkére, bézsre, krémre, a földszínekre és az enyhe pasztellekre.

A mintákkal is bánjunk csínján – a bonyolultabb, szemnek fárasztó geometriai alakzatokkal díszített textíliákat inkább a nappaliban helyezzük el.

3. Csak rendezetten!

Próbáljunk meg mindig rendet tartani a hálóban, hiszen senki sem szívesen fekszik le egy rendetlenül hagyott szobában. Ebben segítségünkre lesz, ha odafigyelünk a következő pontra.

2. “A kevesebb több”

Bármennyire is maximalista stílusú lakásunk, a háló mindig maradjon letisztult – akár teljesen minimalista irányon is érdemes elgondolkozni Egy szellősen berendezett szobában hamarabb ki tudjuk kapcsolni az agyunkat, és így gyorsabban elnyom minket az álom.

Ez nem azt jelenti, hogy nem dekorálhatunk – csak kerüljük a sok csetreszt, és inkább kevés, hangsúlyos elemmel díszítsük a helyiséget.

És persze a textíliákról – szőnyegekről, plédekről, párnákról, függönyökről – se feledkezzünk meg, ezek teszik igazán otthonossá az enteriőrt.

1. Természetesen, otthonosan és kényelmesen

Próbáljunk meg minél természetesebb és megnyugtatóbb teret teremteni magunknak. A szobanövények és virágok kimondottan jótékony hatást fejtenek ki a hálóban – nemcsak esztétikusak, de megnyugtató jelenléttel bírnak és a levegőt is tisztítják.

A megfelelő világítás is kiemelten fontos – kerüljek a túl nagy fényáramú és a hidegfehér fényeket a hálóban. A központi fény mellett inkább világítsunk kisebb asztali vagy csíptetős lámpákkal, és bátran használjunk meleg árnyalatú hangulatfényeket is.

A kék fényt viszont lehetőleg hanyagoljuk – ha nem muszáj, ne kerüljön tévé a hálóba, mert a késő esti tévézés megzavarhatja alvásciklusunkat.

Már csak a megfelelő hőmérsékletet kell kialakítanunk a pihenéshez – sem a túl hideg, sem a túl meleg nem tesz jót, ha alvásról van szó. Próbáljuk meg megtalálni az egyensúlyt – és persze a megfelelő fűtési rendszert.

A fentiekre odafigyelve biztosak lehetünk benne, hogy jól fogjuk érezni magunkat hálónkban, és így könnyebb lesz gondoskodnunk a megfelelő mennyiségű és minőségű alvásról is.

 

2020. március 10.

Stílusos hálószoba 5 lépésben

A hálószoba tervezésekor számos dologra oda kell figyelnünk. Az elrendezésre, a világításra, a színekre... De milyen az ideális hálószoba a profi tervezők szerint? A hálószoba...

2020. február 02.

Hálószobatitkok – 5 tipp a stílusos alváshoz

Ideális esetben életünk harmadát ebben a helyiségben töltjük – az idő nagy részében azonban semmit nem látunk belőle, mégsem mindegy, hogyan rendezzük be.